Uchádzate sa o pozíciu personalistu alebo už na nejakej pracujete a premýšľate, ako by ste mohli súčasnú situáciu vylepšiť? Inšpirujte sa našimi tipmi pre dobrých personalistov a vyneste procesy spojené s ľudskými zdrojmi na novú úroveň.
Reč tela
Je úplne jedno, či komunikujete s novým uchádzačom o zamestnanie na pohovore alebo s dlhoročným zamestnancom vo vašej firme. Pri akejkoľvek komunikácií sa vám určite zídu takzvané soft skills. Ide napríklad o reč tela, intonáciu, vhodný dotyk, príprava oznámenia zlej správy a podobne. Detaily tvoria celok a aj horšia správa (zníženie platov, výpoveď) sa dá podať v dobrom i zlom. Závisí to len od vašich schopností.
Účtovníctvo
Personalista by nemal plniť zároveň funkciu korporátneho účtovníka. Ak už aj máte na starosti peniaze, pokúste sa ich správu prenechať niekomu na ekonomickom oddelení. Vašou hlavnou náplňou práce je komunikácia so zamestnancami, nie počítanie rozpočtov. O účtovníctvo sa postará váš kolega alebo kolegyňa.
Práca so mzdami
Ako personalista sa pravdepodobne dostanete aj k práci so mzdami zamestnancov. V tomto prípade by ste ich však tiež nemali pripravovať. Vašou hlavnou úlohou je konzultovať zmeny na odmeňovacom systéme s vedením, následne tieto zmeny prezentovať vašim kolegom a riešiť prípadné sťažnosti. Môžete aj navrhnúť nový systém odmeňovania. Samotnú prípravu výplat však prenechajte odborníkovi – externému úćtovníkovi alebo internému ekonómovi.
Offtopic témy
Asi najobľúbenejšia práca personalistu je príprava teambuildingových aktivít, vianočných večierkov, odovzdávanie odmien či predstavenie nového kolegu. Môžete vymyslieť aj zaujímavý firemný zvyk, napríklad každý druhý pondelok spoločné raňajky. Ukážte šéfom, že viete, ako má vyzerať dobrá firma z pohľadu ľudských zdrojov.